20 Eylül 2016 Salı

2016-2017 9. Sınıf Biyoloji Dersi Öğretim Programı

9. Sınıf Biyoloji Öğretim Programının temelleri canlılık, hücre, canlıların çeşitliliği ve güncel
çevre sorunlarıyla ilgili somut ve öğrencileri motive edici örnekler üzerine kurulmuştur. Üst sınıflarda
ise öğrenciler, bu temeller üzerine kavramlarda derinleşme, genelleme ve değişik yaklaşımlarda
bulunabilme imkanı bulacaklardır.
Aynı zamanda öğrenciler programın geniş bir perspektif sunması sayesinde ileriye dönük kararlarını
verirken bilinçli hareket edebileceklerdir. Bu bağlamda biyoloji programında yer alan kazanımlar,
biyolojide yer alan temel teoriler ve kavramlar ışığında, öğrencinin günlük hayatı ile ilişkili
konular ön plana çıkarılarak belirlenmiştir. Ayrıca programda ele alınan konularla, öğrencilerin biyolojinin kullanım alanları hakkında kazanım elde etmeleri hedeflenmiştir.

Üniteler (Konu Alanları) ve Zaman Dağılımı
9. SINIF BİYOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI

Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı
No Ünite     / Konu Alanı Adı   Kazanım   Sayısı   Süre Ders Saati Yüzde (%)
1 Yaşam Bilimi Biyoloji                     7                           33                 30, 5
2 Canlılar Dünyası                             11                          57                52, 8
3 Güncel Çevre Sorunları                   7                          18                  16, 7
Toplam                                               25                       108                 100

0 yorum:

Yorum Gönder