14 Ağustos 2009 Cuma

Yeni 10. Sınıf Biyoloji Müfredatı

Bilindiği üzere 2008-2009 Eğitim- Öğretiyılında biyoloji, fizik, kimya, tarih  gibi neredeyse tüm derslerin müfretadları kademeli olarak değiştirilmişti. 2008-2009 Eğitim - Öğretim yılında 9. sınıflar derlerini yeni müfredata göre işlemişlerdi. 

2009-2010 Eğitim- Öğretim yılında fizik,kimya, biyoloji, matematik vb derslerin 10. sınıf müfredatları yeni müfredata göre işlenecek.

2009-2010 Eğitim Öğretim Yılı 10. sınıf Biyoloji Dersi Müfredatı konuları da tamamen değişmiştir. Yeni 10. sınıf biyoloji dersi müfredatı konuları aşağıdaki gibi olmuştur.

Yeni 10. Sınıf Biyoloji Dersi Müfredatı Konuları:

  • Canlılarda Enerji Dönüşümü : Toplam 30 Saat
  • Hücre Bölünmesi ve Üreme : Toplam 20 Saat
  • Ekosistem Ekolojisi : Toplam 22 Saat

Canlılarda Enerji Dönüşümü Konu Başlıkları:

  1. Canlılarda Solunum : Enerjinin açığa çıkışı
  2. Fotosentez : Enerjinin Bağlanmaso
  3. Kemosentez

Hücre Bölünmesi ve Üreme

  1. Mitoz ve Eşeysiz Üreme ( Eski Biyoloji müfredatında 9. sınıf konusuydu)
  2. Mayoz ve Eşeyli Üreme  ( Eski Biyoloji müfredatında 9. sınıf konusuydu)

Ekosistem Ekolojisi,

  1. Ekosistemin Yapısı
  2. Ekosistemde Enerji Akışı ve Madde döngüleri
  3. Ekosistemlerin önemi

11. Sınıf Biyoloji Müfredatı 2009-2010 Eğitim Öğretim Yılında değişmeyecektir. 11. Sınıf Biyoloji dersi müfredatı 2010-2011 eğitim Öğretim yılında değişecektir ve şu an itibariyle yayınlanmamıştır.

12. Sınıf Biyoloji Müfredatı 2009-2010 Eğitim Öğretim Yılında değişmeyecektir. 12. Sınıf Biyoloji dersi müfredatı 2011-2012 eğitim Öğretim yılında değişecektir ve şu an itibariyle yayınlanmamıştır.

Yukarıda yazılan müfredat değişiklikleri Kimya , tarih, fizik.coğrafya dersleri için de geçerlidir.

0 yorum:

Yorum Gönder